26.6.05

USA GP järellainetus

Nädala aja eest said autospordifännid võimaluse olla tunnistajaks ühele totakamale sündmusele autospordi kuningliku sarja F1 ajaloos - USA GP-st Indianapolise ringrajal otsustas turvalisuskaalutlustel loobuda seitse meeskonda kümnest.

Lühidalt: Michelini rehve kasutavad seitse meeskonda said pärast reedel Toyotatega juhtunud avariisid rehvitootjalt range soovituse pühapäevasele sõidule mitte startida, sest pilootide turvalisus polnud antud rehvipartiiga ega ka kiirkorras kohale toodud asenduspartiiga tagatud. Olukorra päästnuks Michelini hinnangul šikaani ehitamine raja kiireimasse kurvi, kuid FIA eesotsas president Max Mosley'ga keeldus seda mööndust tegemast ning üle 100 000 pealtvaataja maailma ühel legendaarseimal ringrajal sai nautida võidusõitu, kus osales kuus autot, neist samal ringil lõpetasid vaid kaks.

Nädala alguses esitas FIA seitsmele sõitu biokoteerinud meeskonnale süüdistuse ning karistus võib Mosley sõnul ulatuda hoiatusest eluaegse võistluskeeluni! Selle peale esines avaldusega Minardi F1 meeskonna (üks neist kolmest, kes Indianapolises sõitis) boss Paul Stoddart, kus ta andis üheselt mõista, et tegelikult on kogu olukorra peasüüdlane Mosley ise.

Selles avalduse lõpetas Stoddart minu meelest väga tabava tsitaadiga Mosley tegevuse kohta Indianapolises: "At that point what we needed was crisis management and what we got from Mosley as usual was management in crisis."

1 Comments:

At 18:16, Blogger Ott said...

Äärmiselt küüniline jutt sul.

Fakt on, et vormelipiloodid riskivad võisteldes oma eluga niigi üpris suuresti.

Ja kui see risk mingi teadaoleva mehaanilise probleemi tõttu suureneb, siis ei tohi seda riski otse loomulikult võtta.

Need mehed seal autodes on inimesed mitte laborirotid.

 

Postita kommentaar

<< Home